• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • ۱۴ اثر هنرمندان گلستانی به جشنواره فجر صنایع‌دستی کشور راه یافت

۱۴ اثر هنرمندان گلستانی به جشنواره فجر صنایع‌دستی کشور راه یافت

صنایع دستی بیست و هشتمین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری از راه‌یابی و نمایش ۱۴ اثر صنایع‌دستی هنرمندان استان در هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر خبرداد.

۱۴ اثر صنایع‌دستی هنرمندان استان در هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین هفت) راه یافت.

در این دوره که در محل موزه ملی ایران در حال برگزاری است، ۱۴ اثر مورد تائید استان گلستان به مرحله ارزیابی نهایی راه یافته است.

آثار مورد تائید استان در رشته‌های زیورآلات سنتی، نساجی سنتی، لباس و رودوزی‌های سنتی (شاهکوه–قزاق)، گلیم گل برجسته، مسگری و جاجیم‌بافی است و تا تاریخ چهار اسفندماه در محل موزه ملی ایران در معرض نمایش قرار گرفته است.

شاخصه اصلی آثار برای ورود در این جشنواره ازجمله اصالت، پیشینه فرهنگی، تاریخی، هنری، مواد اولیه، دقت و ظرافت اجرای اصول ساخت اثر، طراحی محصول، کاربرد و غیره است.

هفتمین جشنواره فجر صنایع‌دستی باهدف به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان، کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان از تاریخ ۲۶ بهمن تا ۴ اسفند در محل موزه ملی- دوره اسلامی در حال برگزاری است و آثار هنرمندان صنایع‌دستی استان گلستان در کنار آثار هنرمندان ۳۱ استان کشور در این جشنواره به نمایش درآمده است.

قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه

  1. فکر میکنم به اندازه زحمتی که می‌کشند دیده نمی‌شوند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *