برپایی نمایشگاه صنایع دستی بانوان در باخرز

7dang-مجله صنایع دستی -نمایشگاه صنایع‌‌دستی پارس آباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باخرز گفت: نمایشگاه عرضه صنایع دستی و تولیدات هنری بانوان با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای در این شهرستان برپا شد.

به گزارش سرزمین پدری به نقل از خبرگزاری فارس علی خاکباز گفت: نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات هنری بانوان شهرستان باخرز با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای برپا شد تا محلی برای عرضه محصولات و صنایع دستی این منطقه باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باخرز افزود: این نمایشگاه دارای ۱۵ غرفه است که تولیدات و محصولاتی در حوزه گوهرتراشی، فرت بافی، حوله بافی، کیف دوزی، گلیم بافی، ترمه دوزی، سازه های چوبی، قالی و قالیچه بافی در آنها به فروش می رسد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه صنایع دستی با هدف شناسایی هنرمندان، ایجاد بازار فروش و ارزش افزوده، معرفی توانمندی های بانوان، احیا و نمایش هنرهای بومی و جذب سرمایه در بخش صنایع و هنرهای دستی بانوان برپا شده و میزبان عموم مردم در پارک پردیس شهر باخرز است.

خاکباز بیان کرد: درحال حاضر حدود ۷۰ نفر در ۲۰ رشته صنایع دستی در باخرز فعالیت می کنند که عمده این رشته ها شامل حوله بافی، فرت بافی، خراطی و سازه های چوبی، گلیم بافی، سوزن دوزی و قالی بافی می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باخرز تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به ۵۰ متقاضی ارائه شده که نسبت به سال گذشته افزایش چهار برابری داشته است.

شهرستان باخرز در فاصله ۲۱۵ کیلومتری مشهد قرار دارد که از شمال به تربت جام، از جنوب به خواف، از شرق به تایباد و از غرب به زاوه محدود می شود.
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *