خانه صنایع دستی درگهان افتتاح شد

مجموعه خانه صنایع دستی درگهان قشم هنرهای سنتی

مدیر مجموعه خانه صنایع دستی درگهان از افتتاح خانه صنایع دستی درگهان خبرداد و گفت: خانه صنایع دستی درگهان در نوروز ۱۴۰۲ به همت مدیریت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،شورای اسلامی شهر درگهان، شهرداری درگهان و سازمان منطقه آزاد قشم و تلاش‌های آقای عادل دریانورد با هدف اشتغالزایی و حفظ میراث فرهنگی در زمینه صنایع دستی راه‌اندازی شده است.

به گزارش سرزمین پدری به نقل از فارس، فرحناز دریانورد، مدیر مجموعه خانه صنایع دستی درگهان از افتتاح این مجموعه خبرداد و گفت: خانه صنایع دستی درگهان در نوروز ۱۴۰۲ به همت مدیریت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،شورای اسلامی شهر درگهان، شهرداری درگهان و سازمان منطقه آزاد قشم و تلاش‌های آقای عادل دریانورد با هدف اشتغالزایی و حفظ میراث فرهنگی در زمینه صنایع دستی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این مجموعه هم‌چنین با هدف معرفی صنایع دستی و کاربرد آن در زندگی روزمزه،شناسایی گروه‌های علاقه‌مند به توسعه صنایع دستی و حمایت از طراحی صنایع دستی مرتبط با زندگی مدرن، معرفی صنایع دستی با کیفیت و با قیمت مناسب به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی افتتاح شده‌است.

دریانورد عنوان کرد: درحال حاضر ۱۴ بانوی درگهانی در خانه صایع دستی درگهان مشغول به کار هستند که امید داریم در آینده به تعداد این بانوان افزوده شود.

وی اضافه کرد: دوخت انواع اکسسوری، کیف و کفش سنتی، برقع، لباس‌ها و مانتوهای سنتی، قاب‌های صدفی و رزینی از محصولاتی است که توسط این بانوان تولید می‌شود.

مدیر مجموعه خانه صنایع دستی درگهان در پایان گفت: امیدوار هستیم که خانه صنایع دستی درگهان حامی تمام بانوان در سطح جزیره قشم باشد.

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *