بیمه صنعتگران صنایع دستی

7dang-مجله صنایع دستی -افتتاح کارگاه تولید جواهرات سنتی در خلیل اباد

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: موضوع بیمه هنرمندان صنایع‌دستی یکی از اولویت‌های مهم این وزارتخانه است.

به‌گزارش سرزمین پدری به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، مریم جلالی در بازدید از خانه صنایع‌دستی سعادت در جریان سفر به استان فارس اظهار کرد: آموزش و فروش صنایع‌دستی در یک مجموعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به آموزش رشته‌های مختلف صنایع‌دستی از جمله خاتم‌کاری افزود: بیمه و تسهیلات مشاغل خانگی هنرمندان و صنعتگران پیگیری شده و اتحادیه صنایع‌دستی استان فارس نیز باید با مکاتبه با وزارت کشور پیگیر درخواست تسهیلات به صعتگران و هنرمندان باشد.

جلالی افزود: پیگیری لازم برای اختصاص بیمه و تسهیلات برای بانوان هنرمند، (فارغ از اینکه سرپرست خانواده باشند) باید انجام شود. زنان باید توانمند شوند و بتوانند کارآفرین شده و مجموعه‌هایی را برای بکارگیری سایر هنرمندان ایجاد کنند.

او با اشاره به اینکه تجاری‌سازی از اهمیت خاصی برخوردار است، ادامه داد: با توجه به اینکه فروش محصولات از دغدغه‌های هنرمندان است امیدوارم با حمایت‌هایی که از اتحادیه صنایع‌دستی انجام می‌شود، به هنرمندان و صنعتگران فارس کمک شود.

جلالی خاطرنشان کرد: آموزش مبنای توسعه است و باید هنرمندان و صنعتگران به خود کفایی لازم برسند تا بتوانیم مشکلات موجود در حوزه صنایع‌دستی را برطرف کنیم.

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *