فروش صنایع دستی

عشایر روستایی لباس محلی

فروش صنایع دستی ایرانی

تولیدكنندگان ایرانی كه كار خود را به سطح استاندارد دنیا رسانده‌اند، قربانی جو بی اعتمادی ناشی از روشهای غلط برخی تولیدكنندگان شده اند
بازار شیشه و بلور ایران با وجود تولید بالای شركت‌های ایرانی مملو از شیشه و بلور فرانسوی، آلمانی و چك است.
یكی از خصیصه‌های ما ایرانیان علا قه مندی به خرید اجناس با كیفیت بالا و شاید تا حدودی تجملی باشد. اكثر خانواده‌های ایرانی از قشر متوسط تا قشر مرفه سعی می‌كنند وقتی برای خرید به بازار می‌روند بهترین و با كیفیت ترین نوع یك كالا را خریداری كنند. البته خرید اجناس مرغوب در تمامی دنیا وجود دارد ولی در كشور، شاهد فرهنگی هستیم كه در طول سال‌های گذشته در جامعه رسوخ كرده و آن نیز ترجیح دادن اجناس خارجی به اجناس ایرانی است. شیشه، بلور و كریستال نیز شامل این قسم از اجناس می‌شوند. شركت‌های تولید كننده، بلور و كریستال در طول چند سال گذشته تلا ش بسیاری برای رساندن خود به سطح مناسب و به روز دنیا كرده‌اند. بسیاری از این شركتها با صرف هزینه ای بسیار برای به روز كردن كوره‌های خود گام بلندی را در این راستا برداشته‌اند. برخی از كارخانه‌های تولیدی در این زمینه حتی اقدام به تولید بلور و كریستال با همكاری برخی از كشورهای صاحبنام همچون ژاپن كرده‌اند، كه این نیز تاثیر به سزایی در بالا رفتن سطح كیفی محصولا ت تولیدی آنها داشته است. اما با وجود تمامی این اقدامات همچنان مصرف كننده ایرانی تمایل بسیاری به خرید بلور و كریستال‌های خارجی از جمله فرانسه، آلمان و چك دارد. هم اكنون بسیاری از شیشه‌های تزئینی و كریستال كه در بازار به فروش می‌رسد از كشور اوكراین وارد می‌شود. احمد امیراحمدی، رئیس هیات مدیره شیشه و بلور استان تهران با اشاره به اینكه شیشه و بلور تولیدی داخل قابل رقابت با كالا‌های تولیدی مشابه خارجی است به خبرنگار ما می‌گوید: یكی از دلا یلی كه موجب شده شیشه و بلور ایرانی در مقابل رقبای خارجی در بین مصرف كنندگان با اقبال كمتری روبه رو شود، وجود برخی نواقص فنی در این واحدهای تولیدی است كه نمی‌توانند خود را به سطح تولیدات مشابه خارجی برسانند. وی می‌گوید: اكنون كریستال تولید ایران با نام و مارك یك شركت كشور چك به فروش می‌رسد. اگر این مارك از روی جنس تولیدی برداشته شود دیگر خریداری نخواهد داشت زیرا ایرانی است! امیر احمدی می‌گوید: یكی از مشكلا ت تولیدكننده در ایران نبود باور فرهنگ لا زم در میان ایرانیان برای خرید اجناس وطنی است.
وی در ادامه می‌گوید: برای تشخیص شیشه و بلور با كیفیت بالا باید فاكتورهای زیادی را در نظر داشت مانند ظاهر جنس و نحوه بسته بندی آن، شیشه و بلور تولیدی نباید رنگ مات داشته و دارای حباب باشد. شیشه و بلور وقتی دارای رنگ سفید یا به اصطلا ح بی رنگ باشد نشان دهنده كیفیت خوب آن است. رئیس هیأت مدیره صنف شیشه وبلور استان تهران همچنین می‌گوید: هم اكنون تولید و فروش شیشه‌های سنتی در بازار وضعیت مناسبی ندارد. علت آن نیز به روز نبودن تكنولوژی و دست ساز بودن محصولا ت در این واحدهاست.


البته اگر سری به بازار بزنید متوجه خواهید شد كه مردم بیشتر برای خرید شیشه و بلور و كریستال به سمت كدام یك از اجناس تمایل دارند. عادلی یكی از فروشندگان بلور و كریستال می‌گوید: اغلب خریداران بلور وكریستال زنان هستند و البته به دنبال اجناس فرانسوی، آلمانی و حتی تركیه ای می‌گردند. وی در مورد علت این مساله می‌گوید: كیفیت بالا ، بسته بندی مناسب و قیمت تقریبا متعادل این اجناس سبب شده مشتریان به سمت خرید آنها روی آورند. صادقی یكی از این خریداران است كه می‌گوید: تولیدات بلور و كریستال رنگ نسبتا مات نسبت به اجناس خارجی دارند و بسته بندی خوبی نیز ندارند. وی در ادامه می‌گوید: تولیدكنندگان داخلی باید بر روی نحوه بسته بندی بسیار دقت داشته باشند زیرا عامل مهمی در جلب مشتری به شمار می‌رود. به هر حال هر مشتری علا قمند است تا بهترین و مناسبترین كالا را بخرد، اگرچه تولیدات ایرانی در طول سال‌های گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده‌اند ولی هنوز با جایگاه تولیدات خارجی و سطح كیفی آنها فاصله بسیاری دارند. توجه به امر تولید، به روز كردن تكنولوژی تولید، نحوه بازاریابی و شیوه بسته بندی شیشه و نیز حمایت دولت از این صنعت می‌تواند در روند افزایش فروش و جلب مشتری موثر واقع شود. البته در مقابل خریداران هم دلا یل ترجیح دادن كالا‌های خارجی را عدم اعتماد به تولیدات داخلی ذكر می‌كنند. مردم براساس تجربه دریافته‌اند كه تولیدكنندگان خارجی بیشتر به مطلوبیت و خواسته‌های مصرف كننده اهمیت می‌دهند. اما در این میان تولیدكنندگان ایرانی هم كه كار خود را به سطح استاندارد دنیا رسانده‌اند، قربانی جو بی اعتمادی ناشی از روشهای غلط برخی تولیدكنندگان شده‌اند. با این حال خارجی بودن ملا ك خوبی برای شناسایی شیشه و بلور مرغوب نیست. فروشندگان می‌گویند بسیاری از محصولا تی كه در بازار فروخته می‌شود تقلبی است و در كشورهایی نظیر چین، مالزی و . . . تولید شده و برچسب فرانسوی یا آلمانی روی آن نصب شده است. فروشندگان توصیه می‌كنند مصرف كنندگان فریب قیمت‌های پایین اجناس تقلبی را نخورند.
برای افراد آشنا با ساخت شیشه‌های دوجداره، باور تكنولوژی میز پرس حرارتی ترواسپیسر مشكل است. برای دوستانی كه تنها یك ساعت را در كارگاه تولید شیشه گذرانده و سختی‌های تولید شیشه‌های دوجداره را از نزدیك لمس كرده باشند معرفی این تكنولوژی هدیه ای ویژه است .
شیشه دو جداره تولید شده بلافاصله پس از تولید آماده نصب بوده و نیازی به خشك شدن چسب پلی سولفاید ندارد
نمایندگی فروش انو اع شیشه و خدمات پس از فروش


نحوه طراحی برای فروشگاههای تولید شیشه

برای طراحی یك فروشگاه شیشه باید مواردی را در نظر گرفت كه این موارد مشخص‌اند اما چه چیز می‌تواند در این طراحی سهیم باشد و یا رعایت چه نكاتی و چه نگاهی به گذشته می‌تواند ما را در این طراحی یاری كند.
یكی از این موارد مهم استفاده از دیدگاه معماری است یعنی ما می‌توانیم برای طراحی این فروشگاه این نكته را در نظر بگیریم كه شیشه در معماری ایران چه جایگاهی دارد و سپس با توجه به این آیتم و سایر پارامترها فروشگاه شیشه را طراحی كنیم.

استفاده از شیشه در معماری ایران

_ در قرن 19، در اروپا و به لحاظ نیاز شدید معماری به ساخت فضاهای گسترده مثل نمایشگاه‌ها دیگر استفاده از مواد و مصالح سنگی یا آجری پاسخگو نبود بنابراین ضرورت ساخت سقف‌ها و سازه‌های فلزی از سوی معماران مورد توجه قرار گرفت كه به منظور استفاده از پوشش‌های سبك برای پوشاندن این سازه‌های فلزی، شیشه به عنوان ماده ای مقاوم از سوی معماران اروپایی مورد استقبال قرار گرفت. در اوایل قرن 19، تولید شیشه به شكل انبوه و صنعتی آن در اروپا آغاز شد و پس از مدتی رضاخان، به منظور استفاده از شیشه در ساخت بناهای جدید، كارخانه شیشه و بلور كرج را احداث كرد. در همین دوران استفاده از سنگ نیز از سوی معماران مورد توجه قرار گرفت.
در دوره پهلوی اول، بهره گیری از برخی مواد و مصالح ساختمانی كه از گذشته نیز معمول بود، بار دیگر از سوی معماران و استادكاران مورد توجه قرار گرفت به ویژه در دوره پهلوی اول و بازگشت به سبك معماری دوران هخامنشی و ساسانی، استفاده از سنگ در بناهای این دوره مشهود است، ساختمان سینگر كه در امتداد خیابان سعدی به سمت میدان امام خمینی قرار گرفته است به عنوان یكی از بناهای شاخص كه در احداث آن به استفاده از سنگ توجه شده، مطرح است.
جایگاه شیشه‌گری در معماری مساجد هنر از تجلیات فرهنگ محسوب می‌شود و هنرهای اسلامی، ایرانی در خانه‌های خدا، مساجد، حفظ شده است. هنرمندان مسلمان ایرانی كه علم، معنویت و هنر را یكجا دارا بودند با كمال اخلاص شاهكارهای خویش را به خانه خدا هدیه كرده‌اند. جایگاه شیشه‌گری در معماری مساجد هنر و معماری مساجد
هنر از تجلیات فرهنگ محسوب می‌شود و هنرهای اسلامی، ایرانی در خانه‌های خدا، مساجد، حفظ شده است. هنرمندان مسلمان ایرانی كه علم، معنویت و هنر را یكجا دارا بودند با كمال اخلاص شاهكارهای خویش را به خانه خدا هدیه كرده‌اند.


خبرگزاری شبستان: در معماری اسلامی، شیشه به عنوان یكی از تزیینات با رنگهای مختلف در تزیینات در و پنجره‌های سنتی كاربرد داشته است. شیشه‌گری بعد از صنعت حصیربافی و سفالگری قدمت دیرینه‌ای دارد شیشه از قدیم تا به امروز نقش مهمی در تزیین مساجد داشته و پیشرفتهای علمی نیز در كیفیت آن تاثیرگذار بوده است. در ایران نیز شیشه‌گری سابقه دیرینه‌ای دارد و از این هنر در مراحل مختلف برای ساخت اشیاء و لوازم ساده از ظرف گرفته تا شمعدانها و چراغها از شیشه استفاده شده است. از زمانی كه اسلام در ایران رواج یافت، ساخت شیشه‌های رنگی در ایران متداول شد، پس از حمله مغول رونق این هنر از بین رفت و در عوض كاشیكاری رونق گرفت. در زمان تیمور رواج شیشه‌گری قابل توجه است و تعدادی از شیشه‌گران نیز برای تزیین مساجد در بخشهای شیشه خور به مصر و سوریه عزیمت كردند. در عصر صفویه نیز شیشه‌گری در اصفهان رونق گرفت و در اصفهان و شیراز مراكزی برای تولید انبوه شیشه به وجود آمد. شیشه‌های ایرانی ابتدا مات و نیمه شفاف و یا سفید رنگ بود و سپس ایرانیان توانستند شیشه‌های بلورین و شفاف بسازند و در نیشابور به انواع شیشه‌های رنگی كه كاربرد تزیینی معماری داشته، برخورد می‌كنیم. شیشه از طریق قالب شنی، موزاییكی، تراشیدن و ساییدن، فشردن در قالب و یا دمیدن شیشه ساخته می‌شود. در مساجد ایرانی شیشه‌های رنگی، آبی، قرمز، سفید مات، شیشه سبز، زرد مات و بی‌رنگ و شفاف به كار رفته است. در اغلب مساجد ایرانی بعد از ساخت از درها و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگین استفاده كرده‌اند. مایع گداخته‌ای كه با روشهای گوناگون به اشیای شیشه‌ای زیبا تبدیل می‌شود عنصر تشكیل دهنده شیشه است. یكی از جوانب شیشه مساله زیبایی‌شناسی این شی است. این نكته در برخورد با شیشه‌های رنگی مساجد ایرانی، تجلی تلاش انسانهایی است كه با كمترین امكانات توانسته‌اند، این چنین هنری را ارائه دهند.
خبرگزاری شبستان: در معماری اسلامی، شیشه به عنوان یكی از تزیینات با رنگهای مختلف در تزیینات در و پنجره‌های سنتی كاربرد داشته است.

شیشه‌گری بعد از صنعت حصیربافی و سفالگری قدمت دیرینه‌ای دارد شیشه از قدیم تا به امروز نقش مهمی در تزیین مساجد داشته و پیشرفتهای علمی نیز در كیفیت آن تاثیرگذار بوده است. در ایران نیز شیشه‌گری سابقه دیرینه‌ای دارد و از این هنر در مراحل مختلف برای ساخت اشیاء و لوازم ساده از ظرف گرفته تا شمعدانها و چراغها از شیشه استفاده شده است. از زمانی كه اسلام در ایران رواج یافت، ساخت شیشه‌های رنگی در ایران متداول شد، پس از حمله مغول رونق این هنر از بین رفت و در عوض كاشیكاری رونق گرفت. در زمان تیمور رواج شیشه‌گری قابل توجه است و تعدادی از شیشه‌گران نیز برای تزیین مساجد در بخشهای شیشه خور به مصر و سوریه عزیمت كردند. در عصر صفویه نیز شیشه‌گری در اصفهان رونق گرفت و در اصفهان و شیراز مراكزی برای تولید انبوه شیشه به وجود آمد. شیشه‌های ایرانی ابتدا مات و نیمه شفاف و یا سفید رنگ بود و سپس ایرانیان توانستند شیشه‌های بلورین و شفاف بسازند و در نیشابور به انواع شیشه‌های رنگی كه كاربرد تزیینی معماری داشته، برخورد می‌كنیم. شیشه از طریق قالب شنی، موزاییكی، تراشیدن و ساییدن، فشردن در قالب و یا دمیدن شیشه ساخته می‌شود. در مساجد ایرانی شیشه‌های رنگی، آبی، قرمز، سفید مات، شیشه سبز، زرد مات و بی‌رنگ و شفاف به كار رفته است. در اغلب مساجد ایرانی بعد از ساخت از درها و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگین استفاده كرده‌اند. مایع گداخته‌ای كه با روشهای گوناگون به اشیای شیشه‌ای زیبا تبدیل می‌شود عنصر تشكیل دهنده شیشه است. یكی از جوانب شیشه مساله زیبایی‌شناسی این شی است.

قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *